30 stycznia 2010

Elektryczny rower 250W (2008)

Kolejna wersja roweru elektrycznego.
Ważniejsze zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:

1. Przebudowa napędu.

Zrezygnowałem z zespołu napędowego umieszczonego nad tylnym kołem ze względu na częste awarie przekładni łańcuchowych.

Zastosowałem silnik z wbudowaną przekładnią, co znacznie uprościło przeniesienie napędu.
Silnik napędza koło przednie.
Silnik został przymocowany do sztywnego widelca, który został przykręcony do widelca amortyzowanego.
Napęd z silnika jest bezpośrednio przenoszony standardowym łańcuchem rowerowym na wolnobieg jednorzędowy 16Z od roweru BMX.

Parametry silnika:
Typ: MY1016Z
Posiada wbudowaną przekładnię zębatą 9,78:1
24V 250W.

2. Wymiana akumulatorów na 2 szt. 12V 20Ah.

Po tych modyfikacjach prędkość maksymalna wynosi 25km/h.
Przyspieszenie jest małe, wystarczające do wspomagania rowerzysty.
Wzrosła niezawodność, dzięki znacznemu uproszczeniu układu napędopwego.
Niestety ten model silnika, wbrew oczekiwaniom, okazał się dość głośny.
Nadmierne obciążanie silnika powoduje jego znaczne nagrzewanie się.
Ze względu na głośną pracę i małą moc, nie polecam tego silnika do napędu roweru.

Projekt tymczasowo przestał być rozwijany.
Na koniec kilka zdjęć:
   
Akumulatory 12V 20Ah HAZE:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz